Berg eller dalbana? kittlande eller kliande?

Ja så bar det sig inte bättre åt än att jag kom högst upp på berg och dalbanan. Förutom ett vansinnigt kliande och en träningsvärkssmärta utan dess like i hela torso var hela upplevelsen kittlande. Från att ha varit gul från topp till tå, väl passande i en riktig horror movie, till att bajsa offwhite färgad sörja och kissat mörkbrunt med neongult skum till att man får tillbaka sin egen grisskära hudton, se Bajset få någon färg och kisset att tappa färgen, yes han är inte dålig den där knivmannen Robert! Biliburinhalten minskade stadigt, så i fullständig enhet togs Tazocinet bort och in med trimsulfa och Flagyl… ett dygn senare 39,1°C.

Ned för backen igen alltså för att fångas uppav… Tazocin och Vancomycin…. men är rälsen fastskruvade??? Biter det ordentligt eller fortsätter infektionen att täppa igen stentarna med var? När i så fall? Hur förstår jag, tror jag. Vad det innebär också, tror jag . De som lever kvar får se. Hoppas rälsen håller! Denna gång också, för i så fall kan det möjligen bli en trevlig fågelvår! Just nu tickar det så där spännande som när man åker sakta upp för stora backen på Balder. Tick-tack, tick-tack,

8 thoughts on “Berg eller dalbana? kittlande eller kliande?

      • Jo Bella, upptäckte att jag inte kan blanda en kortlek. Kan tyckas som en liten sak men beskriver väl nivån på finmotoriken i mina händer, armar och ben.
        Fick allergi efter CT n igår och det gick inte över efter 13betapredtabletter. Kanske snarare förgiftningssymptom?? Ska ta upp det med min duktiga doktor på fredag! Det kliar och sticker över hela röda kroppen, inte så intensivt ikväll som igår, men det räcker..

  1. Hej Kent! Har nog läst det mesta av din blogg nu. En tuff omgång du är mitt uppe i, verkligen! Hoppas att du blir utsläppt snart och kan åka iväg med din Lena och titta på fina fåglar i den värmande vårsolen. (Vi har haft besök av både sidensvansar och tranor i år!) ~Jannie

Leave a comment