Straffet???

Är det här straffet för att jag varit elak i bloggen??? Ja snabbt kom svaret i så fall…

Operation imorgon, är gul som en blandning mellan citron och apelsin… ikterisk och det kliar hysteriskt.

Tur man inte tror på såna straff!  Och en väldans tur att det finns så många fantastiska människor i vården! Dessa medkännande och lyssnande läkare och systrar som trots bakbundna av systemet, lokalbrist, personalbrist och pengar gör mer än de kan förväntas göra! Det är obehagligt att det inte finns en förståelse hos allmänheten och en förnekelse av problematiken och en utpräglad sopa under mattan mentalitet hos arbetsgivaren och det politiska styret, nåt jag känner igen allt för väl från skolans värld.

Jaja, teorin är att gallvägar är avstängda trots att tumörerna minskat i omfång senaste månaden utan anledning… ja jag har ätit lite gurkmeja D3-vitaminer och lite så men inte följt någon strikt plan… har inte tyat som det heter på smauländska.  Jag har som vanligt en alternativ förklaring… när man öppnar upp en dammlucka blir det översvämning nån annan stans… och ett nytt tryck uppstår. Det fungerar naturligtvis ungefär likadant i levern. Läkarna lyssnade intresserat på teorin och sa att det kan vara en möjlighet. Sen vågade jag inte prata mer… men jag misstänker (och det skulle man kunna se på CT-bilder med rätt kontrast) att vena porta eller den stora leverartären kan vara påverkade eller de tre strörre venerna i vänster lob. De skulle ge de symptom och i den ordning jag fått dem… ska ta upp teorin i morgon. Såg Lakers vinna över Skellefteå på TV ikväll! Urstarkt, men saknade Kallio och Rakshani (som är bänkad).

Får hoppas att det lyckas imorgon – något alternativ med slangar ut från magen kommer jag inte acceptera. Då lägger jag mig hellre i graven tillsammans med kända storheter som daVinci, Gallilei G, David, Job, Moses och kanske Platon med sin elev Aristoteles… vore skoj att spela hockey med de grabbarna i framtiden!

One thought on “Straffet???

  1. Underbar (själv-)ironisk kommentar, med oerhört mycket allvar, logik och sanningar. Hoppas fler än vi, dina/era vänner läser… och börjar tänka. Skönt att din vårdande personal bryr sig, hoppas de orkar länge till med både dig och andra.
    Kram, Anna-Lisa

Leave a comment